Virtuele merkbeleving

VR experience voor verbeterde merkbeleving

Grolsch staat bekend om het brouwen van speciale bieren, die worden ontwikkeld in de Grolsch Proefbrouwerij. Vanuit de overtuiging ‘ontdek alles, behoud het goede’ experimenteren en innoveren de brouwmeesters op basis van vakmanschap. Grolsch vindt innovatie belangrijk en wil bovendien op een laagdrempelige manier haar kijk op bier en vakmanschap delen met bierliefhebbers. Om dit te realiseren, ontwikkelde ISAAC VR een virtual reality-beleving waarmee consumenten in Nederlandse supermarkten een virtuele rondleiding krijgen in de Grolsch Proefbrouwerij.

 

Meer merkbetrokkenheid

Om het indrukwekkende gevoel van de Grolsch Proefbrouwerij tot leven te brengen, was het belangrijk om het DNA van die ruimte goed over te brengen in virtual reality. Om accenten als de glas-in-lood-elementen en de kleur van het staal en hout in VR te versterken, bracht ISAAC VR de brouwerij in beeld met de high-end Nokia Ozo 360⁰ stereoscpopische camera. Doordat de acht-lenzige camera voor beide ogen aparte opnamen maakt, ziet de kijker niet alleen 360⁰ beeld, maar ervaart ook diepte in de virtuele ruimte.

 

Innovatief brand display

De virtual reality experience werd geïmplementeerd in een mobiel Point of Sale display. Voor de display leverde ISAAC VR zowel de hardware als de software. Beiden werden naadloos geïntegreerd met het mobiele displaymeubel. Sinds de openstelling van de Proefbrouwerij en introductie van verschillende speciaalbieren bij geselecteerde horecazaken, is Grolsch hard op weg hun marktleiderschap kracht bij te zetten. De virtual reality-ervaring, tevens een primeur in de Nederlandse supermarkten, biedt ondersteuning aan deze strategie en brengt het verhaal rondom de Grolsch Proefbrouwerij duidelijk én laagdrempelig over.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Zie onze privacy policy.